הקשר - עשר נקודות מבט / יהודה זלצין-זיו

הקשר - עשר נקודות מבט / יהודה זלצין-זיו

א. מבחינה לאומית - הקשר הוא מציל המולדת, חייל נאמן, חייל נאמן להוד-רום-מעלת-גבוד-גנרליותו משה שרתוק (שרת). כמו כן, הקשר הוא זולל תקציבים מפורסם, אלא ש"אין אכילתו כתורתו".


ב. מבחינה אנושית-כללית -
יש אומרים, שהקשר הוא בן-אדם- חוץ ממצבים מיוחדים, כגון: בשעת אכילה ושתיה, בשעת אימונים ושיחות, בשעת ההפסקות וכיו"ב. מכאן, שהקשר הריהו בן-אדם רק בשעה שהוא ישן. הקשרות מערערות על הגדרה זו...

 

ג. מבחינה יהודית- דתית - הקשר הריהו יהודי, ככל הנראה. בכל שעה הוא נוהג "להתפלל בציבור". המהדרין מן המהדרין, כמו ר' דדי וסיעתו, עושים זאת כל מחצית השעה.

 

ד. מבחינה פילוסופית - הקשר אינו מהלך בגילוי- ראש- אף שאין הוא אדוק. ומעשה שהיה, כך היה: פעם אחת היו הקשרים מהלכין בשדה, שעדר רועה בו וציפורין מעופפות מעליו.באה המוזה פילוסופי"ה ושרתה על לשונו של אחד הקשרים – וייקרא בקול גדול: "על שום מה לא תרעינה הציפורים בשדה והפרות תעופפנה להן באוויר?". עוד הוא מדבר, והנה ציפור עוברת מעל ראשו ועושה לה שם מעל, כבתוך שלה, מה שעושה... מיד נחה דעתו, בזוכרו מה היה קורה אילו פרות היו המעופפות, רחמנא ליצלן. וחוק נקבע מאז, כי כל קשר יהא מהלך וראשו מכוסה בכובע או ב"כאפיה".

 

ה. מבחינה מחשבתית - לקשר אסור לחשוב : א. המפקדים חושבים בשבילו; ב. עפ"י רוב ראשו של הקשר ריק מכל תוכן.

 

ו. מבחינה נפשית - הקשר הוא עליז - כשהוא שמח, והוא "מצוברח" – כשהוא עצוב. הקשר רעב – כשקיבתו ריקה. מכאן, לכאורה,  שהקשר שבע לאחר שהוא אוכל? הקשר אינו שבע לעולם, חס ושלום!

 

ז. מבחינה עממית - הקשר הוא יוצר הפולקלור: ה"בדיחים" של הקשרים נודעים כליריקה מעולה ותרופה לשינה.

 

ח. מבחינה לשונית - הקשר הוא יוצר לכסיקון הקללות החדיש ביותר בלשון העברית . חוץ מ- 99% של ערב-רב מלשונות זרות , לשונו נקיה והוא יכול להתפאר בה.

 

ט. מבחינה מוסיקלית - הקשר הוא בעל חוש דק ועדין, מקפיד בעיקר לגבי מוסיקה מודרנית בכלל ותזמורת "כלי-רוח" בפרט. פתגם סקוטי אומר: "האוטו מסוכן מלפנין, הסוס- מאחוריו והקשר מסוכן מכל עבריו !" ואייזיק מוסיף "בלילה- בעיקר מאחוריו!".

 

י. מבחינה אמנותית - הקשר הוא חייל מצוין- בהשוואה לחייל התורכי... הקשר יפהפה- בהשוואה עם אכסל... הקשר טיפשי- בהשוואה עם אורי... הקשר פזרן – בהשוואה עם אייזיק... הקשר הוא זמר מצויין- בהשוואה עם יוס'קה... הקשר הוא זריז- בהשוואה עם ראובן (ברנר, מרשפון...) הקשר שחפן - בהשוואה עם ברוך "אכספרס"הקשר אוהב עבודה- בהשוואה עם משה ... הקשר הוא "אייזן טוב" – בהשוואה עם עצמו !

אליעזר יפה 14, רעננה
|
טלפון: 09-7414110, 09-7437045
|
פקס: 09-7411750
דוא"ל: rachelr@raanana.muni.il
|
http://moreshet.raanana.muni.il