תערוכת "הנני נשבע"

תערוכת "הנני נשבע"

ב-30 בנובמבר 1947, יום לאחר החלטת האו"ם על הקמת המדינה, פרצו מאורעות הדמים שהובילו למלחמת הקוממיות. כל הישוב, כולל טובי בניה של רעננה, התגייסו לשורות הלוחמים במאבק לעצמאות המדינה. במלחמה זאת, שבעקבותיה קמה מדינת ישראל, נפלו 23 בחורים מרעננה. במותם רשמו פרק מפואר בתולדות עם ישראל והמושבה רעננה.

תערוכת "הנני נשבע!" היא בבחינת מחווה, הוקרה והצדעה לפועלם החשוב של חברי ההגנה ברעננה. דרך מגוון רחב של צילומים נוסטלגיים המלווים במסמכים היסטוריים ובפרוטוקולי המועצה המקומית מאותן שנים ראשונות, ניזכר באנשים ובאירועים אשר עיצבו את ראשית ימיה של רעננה מימי ההיאחזות בקרקע. הביקור בתערוכה חושף חלק מהפעילויות המגוונות בהם השתתפו חברי ההגנה ,ניצעד ברחוב אחוזה יחד עם חברי ההגנה עטורי המדליות בימי הזיכרון והעצמאות לכיוון האנדרטה בחזית בית המגן (כיום בית הנוער) ונסיים במפגש מרגש שנערך בסוף שנת 2009  בין וותיקי ארגון ההגנה ברעננה לבין יו"ר הארגון הארצי, אל"מ במיל' צביקה לבנון  ב"מרכז ללימודי תולדות רעננה" מקום משכנו של הארכיון ההיסטורי של עיריית רעננה.


תודה מיוחדת לראש העיר התומך, מוקיר ומקדם את עבודת התיעוד ההיסטורי המתמשכת ובירך על הקמת התערוכה במסגרת חגיגות יום העצמאות ה-62 של מדינת ישראל, יום ההולדת ה-88 של רעננה ולציון שנת ה-90  להקמת ה"הגנה" בארץ ישראל.


תודה לוותיקי ההגנה ובני משפחותיהם  אשר תרמו במהלך השנים צילומים ומסמכים לארכיון ההיסטורי, שמתוך מאגריו נבחרו התמונות והמסמכים המפארים את התערוכה.


"הנני נשבע!"


השבועה אותה נשבעו חברי ההגנה חייבה ומחייבת אותם ואותנו עד עצם היום הזה!


אוצרי התערוכה:

חניה שמיר ויוסי רביד, מהנהלת ארגון חברי ההגנה

רחל ריינשטיין, מנהלת ארכיון העיר  ונאוה מיטל, מנהלת מוזיאון "חדר ראשונים"

אליעזר יפה 14, רעננה
|
טלפון: 09-7414110, 09-7437045
|
פקס: 09-7411750
דוא"ל: rachelr@raanana.muni.il
|
http://moreshet.raanana.muni.il