הייתי חולה מדומה - מלכה ברורמן - בן יהודה

הייתי חולה מדומה - מלכה ברורמן - בן יהודה

הבריכה במועצה המקומית שימשה בשמנה תחנת קשר "מורס" וכידוע התנשאה הבריכה לגובה רב, וממנה ניתן היה להשקיף על הסביבה הרחוקה.
השנה הייתה שנת 1936. באחד הערבים, קרוב לחצות, נקראתי לקבל ולפענח "איתות" בסביבת כפר סבא רמת הכובש. מקום מגורי היה בזמנו בשכונה מרוחקת ממרכז המושבה. בשכונת ציפמן. עם יציאתי מהרחוב לכביש הראשי, בדרך למרכז, נעצרתי על ידי טנדר משטרתי בריטי. מאחר שהיה עוצר חל איסור לצאת לרחוב בשעות העוצר. ביימתי מיד "מחלה רצינית", וכי אני חשה כאבים חזקים באיזור הבטן ופני מועדות לרופא. הקצין הורה לי להמשיך בדרכי והם נוסעו בעקבותיי. בקצה הכביש של רחוב "אחוזה" התגורר בזמנו ד"ר שפייר ואני בדרכי אליו והם – מאוחוריי. בעברי את המרכז חיכו לי שם, ובראותם אותי עוברת מאחרי הטנדר המשטרתי הנחתי שהם הבינו את אשר קרה ולא נעצרתי כמובן.
ליד ביתו של ד"ר שפייר עצרתי וצלצלתי בפעמון ביתו. הטנדר נעצר אף הוא. לאחר שהות די ארוכה נפתחה דלת הבית וד"ר שפייר הופיעה בפיג'מה, מנומנם ורדום. הוכנסתי לחדר הקבלה וניסיתי להסביר לו את אשר קורה וביקשתי ממנו מירשם כלשהו של גלולות להרגעת כאבים. וזאת על מנת להוכיח להפרת העוצר. הסברי לא נתקבלו נתקבלו על דעתי של "יקה" מהגם בשעה כזו. נאלצתי לחזור ולהסביר את סיבת ביקורי אצלו שעה ארוכה, עד שהוא תפש מה העניין ומיד אורו פינו. שרירי הפנים המתוחים רפו והוא רשם לי את אשר ביקשתי. הטנדר עמד בחוץ ויושביו השוטרים חיכו בסבלנות – משך הזמן שנמשכה הבדיקה נראתה סבירה (לצורך בדיקה וקביעת דיאגנוזה) והם נסעו לדרכם. אגב, תוכן האיתות היה שעגלה עלתה על מוקש ונהרג –סוס.

אמונים והסוואה
באימונים שונים, שנערכו במסגרת "ההגנה" היה תמיד מוכן מיוד חבישה לשם כיסוי והסוואה. לא פעם הופתענו על ידי נציגי השילטון המנדטורי, קצין בריטי בחב' כמה שוטרים ומיד – בעוד הם מתקרבים, נשמעו זעקות הפצועים המדומים. התחבושות הוצאו מעטיפותיהם והחלה מיד עבודת חבישה קבוצתית איטנסיבית ומקצוענית. האורחים צפו בהנאה רבה באימוני החבישה ולאחר שהות קצרה נתן הקצין שהחזיק במקל קצר את האות והם התרחקו מהמקום.
כאשר הם התרחקו המשכנו אנו באימונים רגילים.
אליעזר יפה 14, רעננה
|
טלפון: 09-7414110, 09-7437045
|
פקס: 09-7411750
דוא"ל: rachelr@raanana.muni.il
|
http://moreshet.raanana.muni.il