תצוגה מייסד

יוסף לננטר

נולד בפולין ב-1907
עלה ארצה ב-1930
מקצוע: חקלאות
בת זוג: לוסיה לננטר
ילדים:
תמונה של יוסף  לננטר
יוסף לננטר ז"ל נולד בשנת 1907 בעיירה חורז'לה, פולין. הוא גדל בבית דתי ולמד בישיבה כפי שדרש ממנו אביו, אולם בגיל חמש-עשרה, כאשר נשלח על-ידי אביו לעיר הגדולה להמשך לימודיו, חל מפנה בחייו. בעיר התוודע יוסף לראשונה לציונות, גזז את פאותיו, זרק את התלבושת החרדית ונהיה חילוני.

למרות תדהמתו של אביו מהשינוי שחל בו, המשיך יוסף בדרכו והפך לציוני נלהב. כנער צעיר העסיקו אותו שני תחומים: חקלאות ואהבה למוסיקה. במו ידיו בנה כינור וניגן בו מבלי ללמוד. בארגזי חול שתל בצלים ומלפפונים וחלם להיות חקלאי בארץ ישראל.

בשנת 1930 עלה ארצה והתיישב ברעננה בעקבות מכרים בני עיירתו. הוא החל לעבוד בפרדסים הצעירים ועד מהרה נודע כפועל חרוץ ומסור לעבודה. בימי רווקותו התגורר בבית ברחוב אחוזה, שבו התגוררו רווקי המושבה. בערבים לאחר יום עבודה מפרך היה יוסף מנגן בכינור ומשמח את לבם של חבריו.

ברעננה הכיר את לוסיה לבית פלטין. לאחר ערב ריקודים בקפה "פניכל" התאהבו השניים ונישאו. לבני הזוג נולדו שני בנים. יוסף עבד בתור מנהל פרדסים ובכוחות משותפים התגברו הוא ורעייתו על הקשיים של אותם ימים: ימי הצנע והמחסור במקומות עבודה. הם הקימו לול בן ארבעים עופות שסייע למשפחה לצרכי קיומה. בחיפושיו אחר מקור פרנסה רחב ויציב יותר החל יוסף לגדל תפוחי אדמה בשותפות עם אריה ברוורמן. בהתמדה ובמסירות רבה עיבד את שדותיו. ביום ובלילה היה נוסע רכוב על אופניים להשקות את היבול, וידע ברכה בעמלו. במשך הזמן החל לגדל תפוחים בכפר נחמן ובוטנים לייצוא. את דרכו לכפר נחמן עשה כשהוא רכוב על חמור. את העבודה החקלאית ביצע ללא לאות, באהבה רבה ובמסירות אין קץ. עם הנץ החמה היה משכים לעבודת הכפיים, ממולל בין אצבעותיו את עפר התלמים ומעיף מבט מעלה כאילו ביקש חסדי שמים למען שדותיו ומטעיו. לפועלים שהעסיק התייחס בכבוד ובאדיבות, לכן העריצו אותו על אף שהיה קפדן מאוד בכל הקשור לעבודה.

יוסף עסק בחקלאות עד אחרון ימיו. רעייתו לוסיה ואחד מבניהם מתגוררים עד היום ברעננה.

יוסף לננטר ז"ל נפטר בשנת 1980.



המידע נלקח מתוך "ספר החקלאים"



















אליעזר יפה 14, רעננה
|
טלפון: 09-7414110, 09-7437045
|
פקס: 09-7411750
דוא"ל: rachelr@raanana.muni.il
|
http://moreshet.raanana.muni.il