תפריט נגישות
דלג לתוכן העמוד
מעבר לסרגל הניווט
עמוד הבית
המרכז ללימודי תולדות רעננה ע"ש דן ברוך
מוזיאון חדר ראשונים
ארכיון העיר
חפש
אתר מורשת רעננה
ואלה תולדות...
אבני דרך בתולדות רעננה
ביטחון והגנה
חינוך
תרבות
חקלאות
פיתוח, מסחר ותעשיה
דת ומסורת
עלייה וקליטה
תחבורה
בריאות
ספורט ותנועות הנוער
ערים תאומות
בעקבות ראשונים
רחובות ואתרים
רחובות
שכונות
גנים וכיכרות
בנייני באוהאוס
אתרים שהיו ואינם
אתרים אז והיום
אנדרטאות
מסלולי טיול
אישים וראשי היישוב
ראשי המועצה והעירייה
אישים מראשית ההתיישבות
יקירי העיר
ועדי ומועצות המושבה
מזכירי המושבה ומנכ"לי העירייה
גלריות
גלריית תמונות
גלריית מסמכים
גלריית סרטים
גלריית פרסומות
דבר ראש העיר
ראשי
ואלה תולדות...
תחבורה
ואלה תולדות...
ואלה תולדות...
אבני דרך בתולדות רעננה
עברה הקדום של רעננה
הקמת חברת אחוזה א' ניו יורק
העלייה על הקרקע
הקמת חברת אחוזת רעננה
ממושבה למועצה מקומית
הכרזה לעיר
רעננה כיום
ביטחון והגנה
ה"הגנה" וארגוני המחתרות
המטה המשולב
אצ"ל
לח"י
נשים בהגנה
גדנ"ע וימי ספורט
ימי ספורט - קפא"פ
חי"ם וחי"ש
יחידות
יחידת הרוכבים
שמירה
הסליק
הנוטרים
קורסים ופעילויות
עזרה ראשונה
קשר
ההגנה ומלחמת העולם ה-2
פלמ"ח
הצבא הבריטי
אנדרטאות
חינוך
גני ילדים
גן מלכה
גן סטלה
גן שולה
בתי ספר יסודיים
בית-הספר "מגד"
בית-הספר "ברטוב"
בית-הספר "יבנה"
תיכונים
התיכון הראשון
תיכון אוסטרובסקי
תרבות
מועדי ישראל
חקלאות
פרדסנות
ענף הטבק
גידול ירקות
משק החי
פיתוח, מסחר ותעשיה
ניצני התעשיה ברעננה
הנחת התשתית לאזור התעשיה
מועצת הפועלים
דת ומסורת
בתי הכנסת
בית הכנסת הגדול
בתי כנסת נוספים
רבנים
הרב אפרים סוקולובר
הרב יצחק פרץ
הרב אליהו קאץ
עלייה וקליטה
בתי העולים
מחנה העולים
המעברה
מרכז הקליטה
הכשרות הקיבוצים
תחבורה
בריאות
ספורט ותנועות הנוער
מכבי רעננה
המחנות העולים
התנועה המאוחדת
הפועל רעננה
ערים תאומות
תחבורה
תחבורה
הזמנים החדשים דחקו את הדיליז'נסים והביאו עימם את ה"אוטומובילים", שהכל נתקנאו בבעליהם. עם בנינה של המושבה וקשירת קשרים עם ישובים בסביבה ועם תל-אביב העיר, החלו גם הנסיעות הרבות לישובים אלה. עגלות הפרדות והסוסים, אשר שרתו את המושבה בנאמנות משך מספר שנים, נזנחו במהירות, כאשר הכל החלו לנסוע ב"אוטומובילים", שהנסיעה בהם מרעננה לתל-אביב נמשכה כשעה וחצי בהשוואה לחמש שעות שנסעו העגלות.
לגלריית תמונות
כבישים טרם היו במושבה. היתה רק דרך אחת שהתמשכה לאורכן של חלקות המתיישבים. היתה זו דרך חולית נקראה כבר אז בשם "אחוזה". באותם ימים החלו לקום חברות "תחבורה" בכל רחבי הארץ. בעיקר היה מפותח ענף זה בתל אביב וסביבתה. גם בהרצליה הוקמה חברה כזו והיא פנתה לועד המושבה וביקשה לקבל זכיון להובלת נוסעים מהמושבה. כדי להוביל את הנוסעים, לאמור: לקבל זכיון לכך, היה על החברה לשלם מחיר הגון לקופת ועד המושבה...
באפריל 1927 קיבל הועד את הצעתה של חברת ה"אוטומובילים" לקיים קו נסיעה בין המושבה לתל-אביב. בהסכם שנחתם עם החברה נקבע, כי מדי בוקר, בשעה 6, ייצא לתל אביב, דרך הרצליה, "אוטומוביל" שיהיה מיועד לנוסעים. בשעה 12 בצהריים וב- 6 בערב יצא ה"אוטו" מתל אביב למושבה. בנוסף לכך, יוביל "אוטו-משא" את כדי החלב לתל אביב פעמיים ביום. פתיחת קו תחבורה קבוע שינתה לחלוטין את אופייה של המושבה והיא אצה במעלה ההתקדמות. לא היה צורך עוד בתיבת הדואר שבתל-אביב. אפשר היה למנות אדם מהמושבה שיביא עמו מדי יום את הדואר וידאג לשלחו. ב- 21 ביולי 1927 החליט ועד המושבה להסדיר את חלוקת הדואר במושבה. עם חברת התחבורה הוסכם, שהדואר יובא אחת ליום מתל-אביב. פיליפ סטבינסקי התמנה כממונה על חלוקת הדואר במושבה. בכך הונח היסוד לשירותי הדואר ברעננה. באין בית דואר במקום אם מחוסר תקציב ואם בשל מיעוט המכתבים שהיו מגיעים למקום, היה פיליפ סטבינסקי מטפל בדואר בביתו. היה זה "בית-הדואר" הראשון של המושבה. לאחר מכן עבר ל"בית-העם" והיה בו כחמש שנים.
עוד בנושא
ציטוטים מפרוטוקולים
אליעזר יפה 14, רעננה
|
טלפון: 09-7414110, 09-7437045
|
פקס: 09-7411750
דוא"ל: rachelr@raanana.muni.il
|
http://moreshet.raanana.muni.il