שני אורה ויאיר

שני אורה ויאיר

אורה, בתם של חנה ומרדכי סלוצקי מבלפוריה, ספגה את הרגלי הנתינה בבית הוריה. סיפורי בלפוריה מופלאים, תמונת ארץ ישראל  משנת 1924 ואילך. ממקימי בלפוריה בני המשפחה מונים כ – 300 איש. מתכנסים פעמים אחדות בשנה בבית הגדול בבלפוריה. אוריה מנהלת שם קייטנת קיץ לילדי המשפחה.

מבהד 12 נשלחה לקורס הכשרת מכשירי של"ח גדנע.

באוניברסיטה פגשה את יאיר התל אביבי. למדה ספרות ופסיכולוגיה. יאיר למד ראיית חשבון. נישאו בשנת 1966. גרו בת"א עד שנת 1977. רעננה של אז הזכירה לנו קצת את בלפוריה, עפ הפרות, הכבשים והלולים. הגענו עם שני בנים ובת וכאן נולדה עוד בת.

ברעננה התחלנו להתנדב. בבלפוריה הייתי מדריכת נוער, דוגמת סבא וסבתא תמיד עמדה לנגד עיני. התחלתי בוועד ההורים של בית ספר יחדיו. יאיר הצטרף למשמר האזרחי.

יאיר גם אבי היה בשנת 1925 במשמר האזרחי בת"א. המשכיות בין דורית. גם ליאור הבן שלנו מתנדב במשמר האזרחי. גייסתי רבים בשכונה כדי לשמור על השכונה ועל רעננה.

אורה: בשכונה התחלנו לארגן ארועי פורים, דוכנים ועדלאידות. שכונה פעילה. זכינו במקומות הראשונים בצעדות רעננה.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל, אורה כבר היתה חברה באגודה למען החייל, אירגנה נשפי התרמה גדולים ומרשימים, מכירות פומביות למען חיילים, כך בשנת השמונים והתשעים.

כשפרצה המלחמה ב – 1982 אספו היא ויאיר מצרכים עם מכוניות, עמדו בצומת מורשה וחילקו לחילים. הגו את רעיון הקמת הטרמפידה הראשונה לכיוון דרום בשנות ה – 80.

בד בבד: טיפול בפצועים בבית לוינשטיין בעיקר פגועי ראש, הזקוקים לתמיכה רבה גם לאחר צאתם את בית החולים. בכל שבוע ביום שני הם מארגנים לפגועי הראש מאזור המרכז, ביקור בהצגה או אירוע כלשהוא עם הסעה וליווי צמוד שלהם ושל אחרים כ – 35 פגועי ראש.

יאיר: אורה הלב והרגש, אני הראש".

יאיר צלף מצטיין. למשמר האזרחי יש מערכת של צלפים, עוסק בהדרכת מתנדבים, מעביר אותם קורסים משטרתיים, מטווחים עם רובי צלפים וכו'.

קיבלו את אות הנשיא למתנדב.

קיבלו את פרס ההסתדרות על פעילותם בבית לוינשטיין.

בשנת 1984 הקימו עם רינה ברטל את מרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית, הפועל בהצלחה רבה עד היום. (ליווי נשים למשפטים, תמיכה נפשית אישית, תורנויות 24 שעות ביממה)

לפרנסתה אורה מורה במקצועה, עובדת באוניברסיטת תל אביב, אחראית על בחינות בפקולטה לרפואה ועל בחינות הבגרות בתיכון אוסטרובסקי.

אוהבים מאד משחקי כדורגל.

מקיימים בביתם מפגשים,, אירוח, אירועים לנכים, במרפסת שני מקררים גדולים עבור הארועים לחיילים. ממשיכים לארגן אירועים לפצועי צה"ל באולמות, בגני אירועים, בגני רישפון – כמאתיים חיילים.

בערב יום העצמאות כשאין מי שמזמין את החיילים הנכים, הם מוזמנים לביתם של משפחת שני,

אורה: לפני כ – 10 שנים הצטרפתי לאגודה למלחמה בסרטן, אחרי ששני הורי נפטרו מהמחלה. נבחרה ליו"ר האגודה ויאיר כתמיד לצידה, אחראי על הקופות והחשבונות.

הם חברי הנהלת עמותת הידידים של בית לוינשטיין, ממייסדי העמותה.

אורה מלווה ותומכת באופן קבוע בנכה עיוור.

"את הדבר הזה אי אפשר להפסיק, היא אומרת ויאיר מסכים.:  

אליעזר יפה 14, רעננה
|
טלפון: 09-7414110, 09-7437045
|
פקס: 09-7411750
דוא"ל: rachelr@raanana.muni.il
|
http://moreshet.raanana.muni.il