הפעילות באגודת מכבי

הפעילות באגודת מכבי

מתוך" בטאון המועצה המקומית" , מס' 10, 1966

במעגלי ספורט / עמ' 18-19

 

על הפעילות באגודת מכבי ברעננה.

שיחה עם ה' איתן שגיא – מרכז הפעולות במכבי רעננה.

 

איש מעשה צעיר ותוסס הוא ה' שגיא. בן למשפחת שגיא הותיקה ברעננה.  ולשם "יעילות" נגשנו מיד לענין, ועל שאלתי מה הן הפעולות בהן עוסקת העידנא אגודת המכבי ברעננה – קיבלתי ממנו תשובה מלאה ומקיפה לאחר ששלף פתק קטן ממכנסיו הקצרות ואמר: -

 

"אגודת מכבי ברעננה מונה כיום 200 חבר בס"ה, מגיל 10 עד גיל בוגרי הצבא".

ענפי הספורט הם:

כדור-סל - 2 קבוצות            קליעה למטרה - 2 קבוצות

שחיה - 1 קבוצה                  מחלקה ימית - 1 קבוצה

התעמלות - 6 קבוצות          תחנת חובבי רדיו - 1 קבוצה 

 

קבוצת הכדור סל - נחשבת אצלנו כצעירה עדיין, והיא נמנית על ליגה ג'.

קבוצת השחיה  - מורכבת גם היא משחיינים צעירים, משתתפת בתחרויות שחיה שונות.

קבוצת ההתעמלות - מונה כשמונים חבר ומתוכה הורכבה קבוצת הנבחרת של מכבי רעננה המונה 14 חבר, העוסקים  באימוני התעמלות רציניים יותר ומופיעים בהזדמנויות שונות בפעילות ציבורית.

 

על המחלקה הימית הרחיב מר שגיא את הדבור: "מקיימים הם קשרים הדוקים עם אגודת זבולון בהרצליה, ונפגשים שם מדי שבוע בשבוע לאימונים בימאות ומיפרסנות (סירות מפרש ב"לשון פשוטה"...) המחלקה רואה את עצמה כ"גרעין" ומקווה להרחיב את המסגרת לשלושים חבר.

 

בקליעה למטרה - עוסקים 35 חבר באימונים רציניים בהדרכת ה' נחמיה סירקיס הידוע כקלעי מס. 1 של ישראל, ומעורר ענין רב בין המשתתפים.

 

תחנת החובבים לרדיו - מעסיקה אף היא כשמונה חניכים. שם התחנה - 4X4CQ  בהדרכת ה'ה ישראל חרקובסקי ואריה עציוני – שניהם בני רעננה. התחנה מתקשרת עם תחנות חובבים שונות ברחבי העולם.

 

 

 

 


מפעליה המיוחדים של המכבי ברעננה הם:

1. מרוץ הלפיד בחנוכה ממודיעין דרך רעננה – וכאן נמסר למכבי רעננה להעברתו ע"י טקס מיוחד בהשתתפות ראש המועצה המקומית וב"כ מוסדות מקומיים.

2. טיולי אופניים בקבוצות שונות על פני אזור השרון למען הכר הכרה ישירה את האזור וכל אשר בו.

 

פעולות האגודה מתרכזות בשטח מתקני הספורט שעל-יד הבריכה ברח' מכבי ברעננה.

 

בריכת השחיה של המכבי מהווה גורם חשוב לריכוז הפעולות בעונת הקיץ.  גודל הבריכה- 50X 16 מטר, ובה 8 אדני-זינוק, קרש-קפיצה, חדרי הלבשה, עזרה ראשונה, ומתקיימות בה תחרויות שחיה ארציות בעונת הקיץ. מציל מוסמך ועוזרו ממונים על הבטיחות והעונה העבירה המצילה מרים איידלבוים קורס למצילים חובבים בשני מחזורים.

מימי הבריכה עוברים תהליך של חיטוי בהתאם לדרישות התקן ומספר המבקרים בה בקיץ מגיע ל-300. שתי בריכות קטנות נבנו על-ידה, המיועדות לנוער ולפעוטות.

 


ומה על תכניותיכם לעתיד?
"מגמתנו – השיב ה' שגיא – להרחיב את הפעילות הכללית וביחוד לפיתוח ענף הכדור-יד לגברים ולגברות ולהקמת מחלקה לאתלטיקה קלה שתפעל ותתאמן על מגרש הכדורגל של האגודה ברעננה.  לבסוף, הוסיף ה' שגיא ואמר – "דע כי בלי האיש הזה ששמו ברגמן זאב הידוע – לא היה למכבי כל מה שיש לה כיום.  בעקשנותו המתמדת ובעבודתו המסורה ללא ליאות מקיים הוא את האגודה חרף כל בעיותיה ולבטיה.  ולו מגיעה התודה והברכה, בראש וראשונה, ואח"כ – לשאר העסקנים המסורים העוזרים על ידו.

 


סבא של אלון.
אליעזר יפה 14, רעננה
|
טלפון: 09-7414110, 09-7437045
|
פקס: 09-7411750
דוא"ל: rachelr@raanana.muni.il
|
http://moreshet.raanana.muni.il